آیا بازی ویدئویی برای کودکان مفید است؟

ده سال پیش محققان بیمارستان کودکان بوستون یک بازی ویدئویی ساختند که می‌توانست نسبت به شرایط فیزیکی بازیکن از طریق بیوفیدبک در زمان واقعی واکنش نشان بدهد. هرچه بازیکن اضطراب بیشتری داشته باشد، بدتر بازی می‌کند. یک کارآزمایی بالینی کوچک که در ماه سپتامبر در Frontiers of Psychiatry منتشر شد، نشان داد که این بازی در کمک به کودکان جهت مدیریت خشم و استرس خود چه در حین بازی و چه بعد از آن مؤثر است.

اگر این مطالعه در مقیاس بزرگ‌تر تکرار شود، یافته‌های آن می‌تواند به ابزار در دسترس (حتی سرگرم‌کننده) کمک کند تا بخشی از یک برنامه درمانی برای کودکانی باشد که با خشم دست و پنجه نرم می‌کنند، خواه به صورت روان درمانی یا دارو‌های روان پزشکی از آن استفاده کنند، خواه از طریق جایگزینی کامل این ابزار با دیگر شیوه‌های درمانی.

بازی Regulate and Gain Emotional Control (RAGE-Control) بر اساس بازی Space Invaders ساخت یک شرکت ژاپنی در سال ۱۹۷۸ منتشر شد.

این گروه مطالعاتی استفاده از انگیزه کودکان برای عملکرد خوب در بازی‌های ویدیویی را فرصت مناسبی یافتند که از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای کمک به بچه‌ها در یادگیری مدیریت احساسات خود بهره ببرند، درحالی‌که آن‌ها هنوز به یک چالش مجازی سریع واکنش نشان می‌دهند.