شریفنژاد: اصراری برای برگزاری دورههای بدنسازی پیشرفته برای مربیان نداریم
علی شریفنژاد در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که رویکرد پژوهشگاه علوم ورزشی برای برگزاری دورههای بدنسازی پیشرفته ویژه مربیان حرفهای و نیمهحرفهای نسبت به گذشته چقدر متفاوت خواهد بود، اظهار کرد: امسال تصمیم داریم چالشها و مسائلی که به شش دوره بدنسازی پیشرفته ویژه مربیان حرفه ای و نیمهحرفهای توسط متقاضیان وارد بود را بررسی کنیم و اگر ضرورت برگزاری دوره احساس شد هفتمین دوره را برگزار کنیم در غیر این صورت اصراری برای برگزاری دورههای بدنسازی پیشرفته نداریم.
وی درباره ضرورت حضور مدرسین خارجی در دوره بدنسازی پیشرفته گفت: این حضور زمانی مفید است که از اساتید خارجی برجسته استفاده کنیم تا اطلاعات روز دنیا را با توجه به تجربیاتی که دارد به خوبی به مربیان انتقال دهد نه اینکه علم آنها حتی از اساتید داخلی نیز پایینتر باشد. البته الان با توجه به بحث تحریمها و نگاه منفی که برخی کشورها به ایران دارند تا حدودی رایزنی با اساتید مطرح خارجی سخت شده است و اکثرا از این حضور استقبال نمیکنند. به هر صورت ابتدا باید ببینیم شرایط برگزاری دوره بدنسازی پیشرفته را داریم یا خیر؟ سپس به فکر آوردن مدرس خارجی باشیم.
رییس پژوهشگاه علوم ورزشی درباره برخی انتقادات وارده به دوره بدنسازی پیشرفته مبنی بر این که پژوهشگاه با برگزاری این دورهها به دنبال درآمدزایی است تا ارتقای سطح علمی مربیان، خاطرنشان کرد: مدل درآمدزایی پژوهشگاه علوم ورزشی با مدال درآمدزایی دانشگاهها در برخی موارد متفاوت است و بحث درآمدزایی پژوهشگاه از محل تولید دانش یا تبدیل دانش به ثروت است تا محل اجاره دادن زمین چمن، استخر و…. برگزاری چنین دورههایی هزینه بر است و ما باید با دریافت هزینه ورودی از متقاضیان بتوانیم هزینه متخصصان داخلی و خارجی را پرداخت کنیم.
شریف نژاد اضافه کرد: در صورت تصمیم به برگزاری دوره بدنسازی پیشرفته برای مربیان قطعا تلاش خواهیم کرد که این دوره از نظر کیفیت متفاوت از دورههای قبل باشد تا مربیان شرکت کننده در رشتههای مختلف ورزشی از برگزاری دوره راضی باشند.
وی در پایان مهمترین برنامههای پژوهشگاه را در سال جاری برقراری تعاملات ملی و بینالمللی، اجرای طرحهای تحقیقاتی به لحاظ اعتباری، تعامل با دستگاههای خارج از ایران و ارتباط با بنیاد ملی نخبگان و دانشکدههای تربیت بدنی در برگزاری دورهها و کلاسهای آموزشی و انجام کارهای نیاز محور عنوان کرد.
انتهای پیام