جزئیات بهرهبرداری از فاز دوم مسیر سرزندگی

معاون شهردار تهران گفت: ایجاد و توسعه شبکه یکپارچه پیادهراهی و وسایل نقلیه پاک به عنوان پروژه اولویتدار مدیریت شهری، نیازمند اقدام هماهنگ مدیران شهری است.
به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین وضعیت توسعه پروژه «مسیر سرزندگی»، با حضور معاون شهردار تهران بررسی شد.
در بازدید اخیر شهرداران مناطق ۲، ۳ و ۶ شهرداری تهران، مدیران عامل سازمانهای «حملونقل و ترافیک»، «مشاور فنی و مهندسی» و «مهندسی و عمران» شهر تهران، سرپرست «سازمان بوستانها و فضای سبز» و مدیران کل حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز حضور داشتند.
بر این اساس، مطالعات و اقدامات اجرایی برای توسعه «مسیر سرزندگی» به فضای سبز مجاور مسیر ۴۷ کیلومتری بهرهبرداری شده، مورد تبادل نظر و ارزیابی قرار گرفت.
سجاد محمدعلینژاد معاون شهردار تهران، اتصال بوستانها به یکدیگر و گسترش فضای سبز به منظور «ایجاد شبکه یکپارچه پیادهراهی و وسایل نقلیه پاک» را از هدفگذاریهای مهم و مورد تأکید مدیریت شهری برشمرد که تحقق آن، نیازمند اقدام هماهنگ مدیران شهری است.
وی در ادامه بر اهمیت رفع موانع اجرایی و توسعه قطعه نخست مسیر سرزندگی به بوستانهای مجاور تأکید کرد و خواستار توجه ویژه و اقدام متناسب با زمانبندی اجرای فازهای جدید، از سوی تمامی متولیان پروژه شد.
در ادامه شهردار منطقه ۲ تهران، بازخوردهای مردمی نسبت به بهرهبرداری قطعه نخست مسیر سرزندگی به طول ۴۷ کیلومتر در شمال غرب تهران را مرور کرد و در ادامه گزارش توسعه این مسیر یکپارچه و اتصال آن به بوستانهای گفتوگو و گلها و همچنین برج میلاد را ارائه کرد.
در ادامه شهرداران مناطق ۳ و ۶ و مدیران عامل معاونت فنی و عمرانی شهرداری، آخرین وضعیت مطالعات و عملیات اجرایی گسترش مسیر سرزندگی به «ملاصدرا و میدان ونک» و همچنین «اتصال بوستان گفتوگو به امیرآباد» را از طریق پلهای پیادهراهی بر روی بزرگراه شهید چمران بازگو کردند.
به گفته معاون شهردار تهران، اتصال بوستان گفتوگو به امیرآباد و محدوده کوی دانشگاه از دو طریق دنبال خواهد شد تا دسترسی مطلوب و پرتقاضای ارتباط میان متروی بوستان گفتوگو تا امیرآباد شمالی ایجاد شود.
محمدعلینژاد در ادامه با اشاره به اهمیت تمرکز بر پروژههای سازگار با نشاط و سرزندگی شهر، خواستار تسریع در انجام اقدامات اجرایی این پروژه شد و حمایت و پشتیبانی معاونت مالی و اقتصاد شهری از هرگونه اقدام در این پروژه اولویتدار را یادآور شد.
بر اساس این گزارش، در پایان مقرر شد، با اتصال بوستانهای مجاور بزرگراههای شهید چمران و شهید همت، بهسازی فضای سبز و نصب تجهیزات، محدوده مسیرسرزندگی تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یابد.
گفتنی است، گام نخست پروژه اولویتدار مسیر سرزندگی به طول ۴۷ کیلومتر، ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۳ به بهرهبرداری رسید و فازهای توسعهای آن به تدریج در حال احداث است.
کد خبر 6619560
-
رود دره فرحزاد به امامزاده داوود متصل میشود
-
بزرگترین مسیر دوچرخهسواری کشور کجاست؟
-
بزرگراه شهید بروجردی تهران به میادین فتح و جی متصل میشود
-
بهرهبرداری از فاز دوم روددره فرحزاد تا ۲ ماه آینده
-
کشف و ثبت جهانی گونه جدیدی از ماهیان
-
پتر: آنچه که در دسترس داریم باید علیه استعمار به کار بگیریم
-
پاکسِتان؛ هجده روایت از میزبانی زوار پاکستانی در اربعین حسینی
-
چهارمین نمایشگاه ملی پوشاک «گوهرشاد» در ارومیه برگزار می شود
-
بزرگداشت حافظ بزرگداشت قرآن است!
-
۷۵ هزار واحد حمایتی در دهه فجر تحویل متقاضیان میشود
-
اگر سعدی نبود، حافظ هم نبود!
-
«چرا حافظ را دوست داریم؟» به روایت شفیعیکدکنی
-
اتصال آموزش به بازار کار حلقه مفقودهای که ترمیم شد
-
مدل «سراج» الگوی موفق ارائه خدمات سلامت روان در بحرانها
-
کشته شدن ۴ دیپلمات قطری در مصر
-
نوآوری و فناوری؛ تنها راه بقای صنعت بیمه ایران در دوران تحریمها
-
دایان کیتون بازیگر برنده اسکار از دنیا رفت
-
محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت
-
بیانیه وزارت دفاع افغانستان در مورد درگیریهای مرزی با پاکستان
-
جزئیات جدید از واقعه کشته شدن دیپلماتهای قطری در مصر
-
اکسیوس مدعی دعوت ایران به نشست شرم الشیخ شد
-
مناسبتسازیهای غیرضروری نباید جای شادی ریشهدار و اصیل را بگیرد
-
بمب سلامتی پاییزی با خواص شگفتانگیز برای قلب
-
ضرورت سلامت دهان و پیشگیری از بیماریهای لثهای
-
روزنامههای ورزشی یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴
-
روزنامههای صبح یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴
-
روزنامههای ورزشی شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴
- مانتو
- هتل های تهران
- حرف آخر
- مهرینو
- تهران تایمز
- روزنامه آگاه