شهرداری، مخالف فریز کردن تهران است | ورود اتوبوس های دوکابین به خطوط اتوبوسرانی

سخنگوی شهردار تهران گفت: عده گسترش این مسیر را دادیم پروژه ای که در منطقه ۲ آغاز به کار کرده و این‌مسیر ادامه خواهد داشت. بر همین اساس تا ماه های آینده‌ از منطقه ۲ وارد منطقه ۶ و دربخش غربی وارد منطقه ۵ و سپس منطقه ۲۲ خواهد شد. امیدواریم این مسیر به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

مدیران شهری

همشهری آنلاین – همزمان با نشست خبری سخنگوی شهرداری تهران که صبح امروز -دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴- در محل تجهیز کارگاه پروژه دوگاز برگزار شد. عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ابتدای این نشست با بیان اینکه شهرداری از یک ماه پیش وارد سال پنجم فعالیت خود در دوره ششم شده است، اظهار کرد: ۱۱ شهریورماه امسال دوره چهار ساله مدیریت شهری دوره ششم به پایان رسیده اما بر مبنای مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چندماهی بیشتر توفیق خدمت گذاری به شهروندان تهرانی را خواهیم داشت.

وی ضمن گرامیداشت هفته تهران، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم و خواهیم داد که تهرانی دوست داشتنی تری را برای مردم رقم بزنیم و سعی ما بر این است که این جریان در تمام حوزه ها برقرار باشد.

محمدخانی با بیان اینکه در ایام پیش رو افتتاح طرح های متعددی را داریم که به تدریج انجام خواهد شد، یادآور شد: افتتاح چند بزرگراه، اضافه شدن واگن های ملی و وارداتی مترو، افزایش تعداد اتوبوس های برقی، اتوبوس های دو کابین و اتوبوس های سه کابین، تاکسی های برقی، افتتاح بوستان ها و اجرای طرح زباله سوز از جمله برنامه های پیش روی شهرداری تهران است.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری تهران آنلاین در مورد وضعیت حریم پایتخت، گفت: حریم مسئله ای چند وجهی است و به نظر می رسد رویه نادرستی شکل گرفته که گریبانگیر شهر و مردم خواهد شد. طبیعی است که اگر این روند ادامه داشته باشد عواقب زیادی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه تهران یکی از ۳۰ ابرشهر دنیاست، تصریح کرد: اینکه برای یکی از ابرشهرهای دنیا و پایتخت کشور، حداقل حق قانونی ساکنان شهر را رعایت نکنیم و حریم نداشته باشیم و امکان توسعه بی رویه شهر ایجاد شود، ظلم به تک تک شهروندان است. شهرداری تهران و در سطح کلان، مدیریت شهری از حقوق قانونی مردم در این زمینه دفاع خواهد کرد.

محمدخانی همچنین خاطرنشان کرد: قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۵۲ که دستگاه قضایی نیز به آن استناد کرده، مدیریت حریم شهر تهران را با اختیار کامل به شهرداری واگذار کرده است و متن کامل این قانون وجود دارد. فارغ از بحث ها و اختلاف نظرها، قانون تکلیف را مشخص می کند. اگر قرار بر این باشد قانون ملاک عمل قرار بگیرد، تکلیف اینکه چه نهادی و چه کسانی بر قانون تأکید دارند و چه کسانی خلاف آن عمل می کنند، مشخص است.

گسترش مسیر سرزندگی طی ماه‌های آتی

محمدخانی در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس درخصوص ادامه پروژه مسیر سرزندگی هم اظهار کرد: وعده گسترش این مسیر را دادیم پروژه ای که در منطقه ۲ آغاز به کار کرده و این‌مسیر ادامه خواهد داشت. بر همین اساس تا ماه های آینده‌ از منطقه ۲ وارد منطقه ۶ و دربخش غربی وارد منطقه ۵ و سپس منطقه ۲۲ خواهد شد. امیدواریم این مسیر به ۱۰۰ کیلومتر برسد و در سال های آینده افزایش پیدا کند. این یک شبکه جذاب و پاک برای حمل و نقل است و فراتر از بحث تفریح و ورزش می تواند یک مد حمل و نقل پاک برای طی مسیرهای درون شهری باشد. این مسیر از جنوب با احداث پل روی بزرگراه شهید چمران وارد برج میلاد و بوستان گفتگو می شود و از بخش غربی وارد بوستان جوانمردان می شود. اگر این طرح انجام شود ما در یک مسیر جذاب از منتهی الیه منطقه ۲۲ به مرکز شهر در منطقه ۶ خواهیم رسید.

براساس قانون و به نفع مردم عمل می کنیم چون مخالف تهران فریزکردن تهرانیم

محمدخانی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه همشهری در مورد نصب بنرهایی در یکی از مناطق مبنی بر فروش تراکم، گفت: شهرداری تهران خود را موظف می داند که قوانین را رعایت کند و ذیل مدیریت شورای شهر اقدامات را انجام دهد. معاونت شهرسازی شهرداری بیانیه شفافی را منتشر کرد و همانطور که شهردار تهران بارها و بارها تأکید کرده سخنان رئیس شورای شهر فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: در برخی از رسانه ها فضایی در مورد تراکم فروشی شکل گرفت و این موضوع فارغ از اینکه تا چه اندازه درست است یا غلط، باید مورد بحث علمی صورت بگیرد. رویکردی وجود داشت که بر اساس آن باید تهران را فریز و سکونت در آن را فریز کرد. شهرداری تهران حتماً مخالف این رویه است. اگر قرار باشد این رویکرد شهرداری با برچسب تراکم فروشی متهم شود، ابایی نداریم. ما بر اساس قانون و به نفع مردم عمل می کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با بیان اینکه اگر تقاضا و عرضه مسکن کاهش پیدا کرده به دلیل همان رویکرد فریز کردن ساخت و ساز بود، یادآور شد: رونق ساخت و ساز با تمرکز بر بافت فرسوده سیاست شهرداری تهران است. وضعیتی که می بینیم نتیجه شعارهای جذابی است که افراد داده اند. اگر بحران افزایش پیدا کرده شاهد تصمیم سازی چه افرادی بوده است. همه این موضوعات کنار هم شفاف و مشخص است. ما به دنبال ارزان سازی شهر برای طبقات کم برخوردار هستیم. حتماً باید به دنبال این باشیم که قیمت مسکن کاهش یابد. به هر شکل هر اقدامی که در چارچوب قانون منجر به رونق بازار مسکن شود، مورد استقبال شهرداری خواهد بود و ابایی از فضاسازی های رسانه ای در این زمینه نداریم.

آمادگی شهرداری برای ایمن‌سازی مدارس

وی در جواب پرسش خبرنگار روزنامه شهروند درباره واگذاری وظایف دولت به شهرداری در بخش های مرتبط با بحران در موضوع ایمن سازی و مقاوم سازی ها به ویژه در مدارس گفت: رویکرد شهرداری در این ۴ سال زیربار مسئولیت رفتن و مدیریت مسائلی است که در شهر مسئولیت واحدی درباره آن وجود ندارد. از قرارگاه اجتماعی آسیب های اجتماعی گرفته تا بازسازی پس از جنگ که شهرداری به صورت فراقانونی مسئولیت‌پذیری کرده است.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: یکی از موضوعات ما موضوع بغرنج مدارس دولتی است. فرسودگی مدارس دولتی در شهر تهران در مقایسه با سایر شهرهای کشور بیشتر است‌ و شهرداری سهمی از نوسازی مدارس را در درجه اول عهده دار شد. در مرحله بعد پیشنهادی که شهرداری داد این بود که مدیریت شهری موضوع ساخت مدارس را برعهده بگیرد. کاری که با سیاست‌های دولت برای واگذاری برخی از امور نیز همسو است. بنابراین شهرداری آماده است یک کار ترکیبی را با همکاری سایر دستگاه ها برای حل این مشکل انجام دهد.

ورود بسته اول اتوبوس های دو کابین هفته آینده

محمدخانی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران با وضعیت مطلوب فاصله دارد و از روز اول دوره ششم، شهردار و رئیس شورای شهر تهران به این موضوع اشاره کرده اند. تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد و ما تهران را در شرایطی تحویل گرفتیم که هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران فعال بود.

وی افزود: این در شرایطی بود که اگر می خواستیم به ظرفیت داخلی اتکا کنیم، ۲۰ سال زمان نیاز داشتیم تا فاصله با حد مطلوب را کاهش دهیم. شهرداری با تدبیر شورای شهر در سه سال پیاپی نزدیک به نیمی از بودجه خود را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داد و شهردار تهران دو سفر به چین برای بررسی وضعیت تولید در چین و عقد قرارداد برای واردات واگن، اتوبوس و تاکسی داشت. با شرکت های داخلی که بعضاً خوش قولی یا بدقولی داشتند، قرارداد امضا شد.

سخنگوی شهرداری تهران تأکید کرد: مردم امروز شاهد این هستند که تعداد زیادی اتوبوس وارد شهر شد. تعداد ۳۹۰ دستگاه اتوبوس برقی فعال در سطح شهر هستیم و امیدواریم تعداد آن تا پایان سال دوبرابر شود. اتوبوس های دو کابین بسیار با کیفیتی نیز از بهترین و معتبرین شرکت تولیدکننده اتوبوس خریداری شده که بسته اول آن هفته آینده وارد کشور خواهد شد و تا پایان سال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در سطح شهر فعالیت خواهند کرد. امیدواریم پس از بررسی ها، اتوبوس های سه کابین نیز به شهر اضافه شود.

وی با بیان اینکه در هفته های آتی تعدادی از ایستگاه های مترو به بهره برداری خواهند رسید، خاطرنشان کرد: اگر بخش های توسعه ای را در نظر نگیریم، خطوط هفت گانه مترو تا پایان سال تکمیل خواهند شد. در بخش تأمین قطار نیز در تلاش هستیم امسال دو رام از قطارهای چینی را وارد و دو رام قطار ملی را تأمین کنیم. پس از آغاز این روند، هر ماه دو تا سه رام قطار به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

محمدخانی همچنین تصریح کرد: تاکسی های برقی نیز در سطح شهر فعال شدند و هفته گذشته هم تاکسی های برقی شاسی بلند فعالیت خود را آغاز کردند. این موارد بخشی از تلاش های شهرداری برای کاهش دغدغه ترافیک و آلودگی هوای پایتخت است. امروز تعداد اتوبوس ها قابل مقایسه با آغاز دوره نیست و در حال دو برابر شدن است. شهرداری در این عرصه متوقف نشده است.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: برخی رسانه ها در مورد سخنان شهردار تهران در خصوص ناکارآمدی تحریم مواضعی داشتند. روشن است که در روزهایی که جامعه رسانه ای درگیر موضوع اسنپ بک بود، شهرداری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارداتی را رونمایی کرد و این در حالی بود که برخی می گفتند که مراودات با اسنپ بک قطع می شود. این اتوبوس ها رونمایی و اعلام شد که روند آن ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسیر روشن و شفاف است، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم نشان داده که در حوزه حمل و نقل عمومی فراتر از موانع موجود همچون تحریم و تورم، مسیر را پرقدرت ادامه می دهد و سعی می کند موانع را برطرف کند.

ادامه دارد…

کد خبر 985719

  • شنگی : زاکانی دستور ویژه‌ای برای احیای چشمه‌علی داده است

  • جایگزینی کیوسک‌های قدیمی با مدل‌های جدید تا پایان سال

  • اتمام عملیات جابه‌جایی خط انتقال آب در بزرگراه یادگار امام

  • شهرداری، مخالف فریز کردن تهران است | ورود اتوبوس های دوکابین به خطوط اتوبوسرانی

  • ترویج شاهنامه‌خوانی در مدارس

  • توهین چهره معروف روسیه به تیم ملی ایران؛‌ آنها «روسیه ندیده» بودند | این توریست‌ها چطور به جام‌جهانی رسیده‌اند

  • اولین واکنش هادی چوپان به قهرمان نشدن در مستر المپیا + عکس

  • هشدار عجیب به ترامپ ؛ تو را در آسمان ترور می کنند | نگهبانان را خودت انتخاب کن + ویدئو

  • من صبح و شب به ایران درود می‌فرستم | ایرانی‌ها عزت را به منطقه ما بازگرداندند

  • پزشکیان دعوت ترامپ را نپذیرفت + جزئیات

  • واکنش دختر شهید حاج قاسم سلیمانی به خبر فوت یک بازیگر سینما و تلویزیون

  • اولین واکنش هادی چوپان به نتایج مستر المپیا | پیام فوق احساسی گرگ پارسی برای ایران

  • من صبح و شب به ایران درود می‌فرستم | ایرانی‌ها عزت را به منطقه ما بازگرداندند

  • هشدار عجیب به ترامپ ؛ تو را در آسمان ترور می کنند | نگهبانان را خودت انتخاب کن + ویدئو

  • اولین واکنش هادی چوپان به قهرمان نشدن در مستر المپیا + عکس

  • واکنش دختر شهید حاج قاسم سلیمانی به خبر فوت یک بازیگر سینما و تلویزیون

  • روزانه ۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان؛ پیشنهاد سرگیجه آور عربستانی ها به دست یامال رسید

  • ادعای عجیب نتانیاهو: دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای حمله دوباره به اسرائیل هستند!

  • اولین واکنش هادی چوپان به نتایج مستر المپیا | پیام فوق احساسی گرگ پارسی برای ایران

  • شگفتی بزرگ؛ کشور ۵۴ هزار نفری در آستانه صعود به جام جهانی

  • اشتباهات زیادی داشتم | تندروی کردم و پیشنهاد غلط دادم که…

  • هوش مصنوعی جایگزین این ۴۰ شغل می‌شود! + جدول